Podprogowe negatywy
28 września 2009, 16:02Wiadomości podprogowe są najskuteczniejsze, gdy mają negatywny wydźwięk – przekonują naukowcy z Uniwersyteckiego College'u Londyńskiego.
Grzeszymy po dobrym uczynku
23 września 2009, 08:57Po spełnieniu dobrego uczynku ludzie są bardziej skłonni do zrobienia czegoś niemoralnego, a nawet do popełnienia przestępstwa.
Niepłodność podczas głodówki
23 września 2009, 06:13Naukowcy z Yale University wyjaśniają, dlaczego długotrwała restrykcja kaloryczna prowadzi do niepłodności.
Opera chce walczyć o USA
18 września 2009, 11:11Opera zapowiada walkę o amerykański rynek. Norweska przeglądarka ma na całym świecie około 100 milionów użytkowników, jednak nie może przebić się w USA. Najnowsze dane wskazują, że zajmuje tam dopiero piątą pozycję po produktach Microsoftu, Apple'a, Google'a i Mozilli.
AMD traci rynek i oferuje tani czterordzeniowiec
17 września 2009, 10:16Firma iSuppli informuje, że już drugi kwartał z rzędu AMD traci rynek. Uzyskiwane przez analityków wyniki różnią się, w zależności od tego, co jest brane pod uwagę.
Połączyli memrystor z układem CMOS
16 września 2009, 16:10Naukowcy z laboratorium HP połączyli memrystor z tradycyjnym układem scalonym. Udowodnili w ten sposób, że nowy komponent może współpracować ze współczesną technologią, a to oznacza, iż wkrótce układy z memrystorami mogą trafić na rynek.
Hałas z dróg zwiększa ryzyko nadciśnienia
13 września 2009, 15:29Mieszkanie w pobliżu ruchliwej drogi zwiększa ryzyko nadciśnienia tętniczego - uważają szwedzcy badacze.
Komputer pomoże znaleźć nowotwór
10 września 2009, 15:53Inżynierowie z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa stworzyli oprogramowanie, które bada mutacje występujące w DNA i wyróżnia te zmiany, które mogą przyczynić się do powstania nowotworu. Ma ono pomóc specjalistom, którzy sprawdzają olbrzymią liczbę nowo odkrytych mutacji genetycznych.
Za chude uda - problem dla serca
4 września 2009, 09:42Zbyt szczupłe uda zwiększają prawdopodobieństwo chorób serca i przedwczesnej śmierci. Dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn (British Medical Journal).
Przemoc a reklama w grach
2 września 2009, 14:58Grupa europejskich i amerykańskich specjalistów odkryła niezgodną z intuicją zależność pomiędzy reklamą a przemocą w grze. Okazało się, że reklama w grze pełnej przemocy jest lepiej zapamiętywana, niż w grze, gdzie przemocy nie ma.